تهران 22636128 021 info@aravco.ir
فیلتر کردن مطالب
موضوع:
دسته بندی:
معماري تيم (تست بلبين)
دسته بندی:مديريت منابع انساني
غلامرضا يعقوبي

نگاه علمی به بحث کار تیمی، در مديريت مدرن امروز به صورت دقيقي مدون شده است. انتخاب نفرات مناسب و چیدمان آنها در تیم، یکی از ارکان موفقیت هر تیمی می باشد...

ادامه مطلب
تحلیل ریشه‌ای مسائل
دسته بندی:روش هاي حل مسئله
عباس يعقوبي

نحوه برخورد با یک مسئله در نتیجه‌ای که از فرآیند حل مسئله گرفته می‌شود بسیار موثر است. هر قدر به مسائل به صورت عمقی‌تر و ریشه‌ای‌تر نگریسته شود، امکان درک صحیح عوامل ایجاد مشکل و طبعاً از میان برداشتن آن‌ها افزایش خواهد یافت

ادامه مطلب
خلاصه كتاب مستندسازي تجربيات مديران
دسته بندی:مديريت دانش و مستندسازي
سازمان مديريت صنعتي

بيش از يك قرن از تشكيل سازمان هاي الگو گرفته شده از سازمان هاي غربي در كشورمان مي گذرد، اما سؤال اينجاست كه چه تعداد از مديران و كاركنان فعال در اين سازمان ها افكار، ديدگاه ها، تجارب، آموخته ها و اندوخته هاي تجربي و علمي خود را مكتوب و مستند نموده اند؟ چه بخشي از دانش نهفته در تغييرات مديريتي و فرآيند آن به قلم مديران و كارشناسان به رشته تحرير درآمده است؟ چه بخشي از اين تجارب به نسل هاي بعدي انتقال خواهد يافت؟ هدف اين كتاب كمك به كاركنان، كارشناسان، متخصصان و به ويژه مديران سازمان هاي كشور براي پي بردن به ماهيت و ارزش دانش سازماني نهفته در زواياي تجارب آنها و نيز ياري رساندن به آنان در مسير ثبت و مستندسازي اين تجارب است.

ادامه مطلب
هوش تجاری چیست؟
دسته بندی:فناوري اطلاعات
الهام يعقوبي

پیدایش تکنولوژی های ارزان قیمت ذخیره داده و گستردگی ارتباطات اینترنتی ، دسترسی به مقادیر زیاد اطلاعات را برای اشخاص و سازمان ها فراهم کرده است. اکثر داده ها در آغاز از نظر محتوا و نمایش، غیرهمگن شامل تراکنش های تجاری ، اقتصادی و اداری، آدرس های وب ، ایمیل ، متن ، ابرمتن ، نتایج آزمایشات پزشکی و ... هستند، که دسترسی به آنها می تواند فرصت ها و امید های تازه ای ایجاد کند. اما سوالی که مطرح است این است که آیا امکان دارد هر داده ای را به اطلاعات و دانش تبدیل کرد تا تصمیم گیرندگان بتوانند با استفاده از آن ها مدیریت سازمان را بهبود بخشند؟

ادامه مطلب
خلاصه كتاب مديريت استراتژيك منابع انساني(اثر مايكل آرمسترانگ)
دسته بندی:مديريت منابع انساني
سازمان مديريت صنعتي

ورود به بازارهای جهانی و پیوستن به سازمان تجارت جهانی، در چند سال اخیر، سازمان‌ها و شرکت‌های کشور را به چاره‌جویی برای بقا خود در فضای رقابتی واداشته است. بکارگیری استراتژی‌های مناسب می‌تواند منجر به بقای سازمان‌های ما شود به شرطی که تمامی ابعاد سازمان به شکلی متناسب رشد و توسعه یابند.

ادامه مطلب
تكريم ارباب رجوع (بخش اول-آشنايي)
دسته بندی:بازاريابي و فروش
عليرضا جلالي

در کشورمان تغییرات به سرعت در حال شکل گیری است. نهادها و شرکتهای دولتی به مانند گذشته، از اینکه مشتریانشان دوباره به سوی آنها بازگردند، مطمئن نیستند. زیرا مشتریان امکان انتخاب پیدا کرده اند. همچنین بسیاری از سازمان های دولتی در حال واگذاری به بخش خصوصی هستند. نمونه های بارزی را می توان مثال زد که بانک ها یکی از بارزترین آنها می باشد. بخش خصوصی هم برای بقا در بازار رقابت، باید مشتریان را حفظ کنند...

ادامه مطلب
خلاصه كتاب پنچمين فرمان خلق سازمان يادگيرنده
دسته بندی:سازمان يادگيرنده
جميل جليليان

زماني كه تلاش مي‏كنيم ((تصوير بزرگ)) را دريابيم در ذهن خود اجزاء خرد شده آن را كنار هم قرار مي­دهيم و سعي مي­كنيم كه بدانها سامان بخشيم. اين عمل درست نظير اين است كه بخواهيم از كنار هم قرار دادن تكه­هاي يك آينه شكسته تصويري كامل بدست آوريم. بدين ترتيب پس از مدتي ديگر از صرافت ديدن كل يكپارچه خواهيم افتاد...

ادامه مطلب
مديريت ارتباط با مشتري CRM (بخش دوم-نيازها و چالش هاي اجرای CRM)
دسته بندی:بازاريابي و فروش
عليرضا جلالي

پنجمین فرمان کتابی جذاب برای مدیران و کارشناسانی است که به زیر ساختهای تحول سازمانی علاقه مند هستند. در این کتاب تبدیل شدن شرکتها به سازمان یادگیرنده مورد توجه قرار گرفته و فرامینی برای تحقق آن توصیه شده است. تمثیلهای مناسب و پرداختن به ریشه های مسایل سازمانی از جمله ویژگی های این کتاب است که علی رغم اینکه در سال 1990 به نگارش در آمده است ولی همچنان مورد توجه محافل علم مدیریت دنیا است.

ادامه مطلب
مديريت ارتباط با مشتري CRM (بخش اول-آشنايي)
دسته بندی:بازاريابي و فروش
عليرضا جلالي

با توجه به نوسانات شدید تقاضا و افزایش رقابت در بازارها، بسیاری از سازمان‌ها سعي دارند تا راهبردي را خلق كنند كه تمام اجزاي يك سازمان را يكپارچه كرده، اطلاعات را در بين تمام كاربران به اشتراك بگذارد و مانع از تكرار بيهوده كارها شود. اين فلسفه، فضايي را در سازمان ايجاد مي كند كه در آن اطلاعات به اشتراك گذاشته شده تا در زمان لازم در اختيار افرادي كه به آن نياز دارند قرار مي گيرد، يعني همه كاركنان و همه چيز به يكديگر مرتبط و متصل هستند و خروج يك نفر از سازمان باعث از هم پاشيدن هيچ چيز در سازمان نخواهد شد.

ادامه مطلب
یادگیری عملی یا Action Learning چیست؟
دسته بندی:سازمان يادگيرنده
جمعي از مدرسين شركت آرمان انديشان ويرا

نتایج بررسی‌های علمی و تجربیات سازمان‌ها در کشور نشان می‌دهد، برگزاری دوره‌های آموزشی، معمولاً اثربخشی بالایی ندارد و پس از گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی، تغییر رفتاری قابل توجهی در فراگیران مشاهده نشده و اهداف آموزشی، محقق نمی شود! البته این مسئله تنها مربوط به سازمان‌های ایرانی نیست و چندین سال است که توجه محققین مدیریت و تحول سازمانی را به خود جلب کرده است. تحول انسانی (تغییر رفتار کارکنان) یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های تحول سازمانی است و برای دستیابی به آن، سازمان‌ها از روش‌های متعددی استفاده می‌کنند که معمولاً آموزش در صدر آنهاست.

ادامه مطلب

©2024 . کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد. طراحی سایت آرمان اندیشان ویرا